“Ταξίδι στον κόσμο του σήμερα”

«Μαμά! θα είσαι μια αγράμματη καθηγήτρια αν δεν δραστηριοποιηθείς πλέον ενεργά στο Διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!», ήταν τα λόγια της κόρης μου πριν περίπου δύο χρόνια.

Κάπως έτσι ξεκίνησε το ταξίδι στον λεγόμενο κυβερνοχώρο μιας καθηγήτριας της αγγλικής γλώσσας που επί 30 συναπτά έτη πορευόταν με τα μέσα που μέχρι τότε διέθετε η διδασκαλία. Αρχικά με τον μαυροπίνακα ή τον λευκό πίνακα μαρκαδόρου, με ατέλειωτες ώρες επιλογής των κατάλληλων βιβλίων για κάθε επίπεδο, με την κασέτα, τα CD, το video και τα Teacher’s Books που διευκόλυναν τη δουλειά μας εξαιρετικά, δίνοντας ακόμα και καθοδήγηση στον τρόπο διδασκαλίας, μέσα από σεμινάρια οργανωμένα από ιδιωτικούς φορείς, μέχρι;

Μέχρι την ημέρα που έγινε η πρόταση για χρήση διαδραστικών πινάκων στην τάξη. Ανάσα! Πώς; Εγώ; Τεχνολογικά ανίδεη αλλά πρόθυμη να χρησιμοποιήσω αυτό το εξαιρετικό εργαλείο που πίστευα ότι θα μπορούσε να γεφυρώσει τη γενιά μου με αυτά τα παιδιά που γνώριζαν τα πάντα πριν από εμάς για μας!

Το ταξίδι λοιπόν, και πάντα με την αλλαγή ρόλων, η κόρη μου δασκάλα μου κι εγώ κακή μαθήτρια στην αρχή, καλύτερη στην πορεία, με όλα τα ευτράπελα που ζούσα πια από την άλλη πλευρά, προχώρησα στη δημιουργία λογαριασμού email, βήμα-βήμα, με μάτια και μυαλό ορθάνοιχτα, στη δημιουργία profile στα social media, Facebook, Twitter και;

Ένας νέος κόσμος άνοιξε μπροστά μου, ο οποίος προσωπικά λειτούργησε μόνο θετικά! Έμαθα να σερφάρω στο Διαδίκτυο, ξεπέρασα τις δυσκολίες γραφής στην ελληνική γλώσσα στο πληκτρολόγιο – με σημειώσεις στο ύψος του ματιού -επικοινώνησα με συναδέλφους στην Ελλάδα, αργότερα στην Ευρώπη και μετά σε όλο τον κόσμο!

Και να λοιπόν, που η γνώση μου άνοιγε παράθυρα σε ό,τι πιο νέο σε σχέση με τη διδασκαλία της γλώσσας, την τεχνολογία, την εξειδίκευση, τον νεωτερισμό και γιατί όχι; Νέους τρόπους διασκέδασης! Κατάλαβα ότι η τεχνολογία δεν είναι χαμένος χρόνος αλλά κερδισμένος όταν γίνεται σωστή διαχείριση και η επαφή με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένας τρόπος ανταλλαγής απόψεων, χρήσιμων πληροφοριών, ακόμα και παράθυρο στη δημιουργία νέων «φίλων». Ήδη μετρώ 3 εξαιρετικές φιλίες που σφραγίστηκαν με την συνάντησή μας αφού το αρχικό κλικ δεν έπεσε έξω!

Όσον αφορά τη σχέση μου με τους μαθητές και μαθήτριές μου, δεν το συζητώ! Το «χάσμα των γενεών» ξεπεράστηκε αφού είχα τόσα πολλά κοινά μαζί τους πια σε σχέση με τον τρόπο σκέψης τους μέσα από την τεχνολογία και τα μέσα της, τα ενδιαφέροντά τους, την επικοινωνία. Π.χ. ήταν αρνητικοί γενικά όταν ζητούσα να γράψουν κάποια εργασία αλλά αντίθετα δεκτικοί όταν τώρα αυτό γινόταν με κάποιο σχετικό link στη σελίδα τους, συζήτηση για το θέμα στην τάξη και τελική επεξεργασία από τους ίδιους στο σπίτι. Έτσι ή αλλιώς, οι εκπαιδευτικοί, όλοι μας μηδενός εξαιρουμένου, πρέπει να αντιληφθούμε ότι ετοιμάζουμε τους μελλοντικούς πολίτες αυτής της χώρας, αυτού του κόσμου και να ζητούμε πρωτίστως από τον εαυτό μας και μετά από τα παιδιά, να είμαστε ανοιχτοί σε οτιδήποτε νέο, να είμαστε συνεργάσιμοι και κοινωνικά ενήμεροι.

Διαπίστωσα μέσα από τη χρήση του Διαδικτύου τις αλλαγές που επήλθαν όχι μόνο στον δικό μου εργασιακό τομέα αλλά σε όλους τους χώρους με την ταχύτατη μετάδοση της πληροφορίας, τη μεγαλύτερη ευελιξία, την άμεση πρόσβαση ατομική ή ομαδική στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, στη συμμετοχή και συμπόρευση στις τελευταίες κυριολεκτικά εξελίξεις.

Ένιωσα τέλος, ότι είμαι κι εγώ ένα μέρος της διαδικασίας στη γνώση που θα ήθελα να δω στην εκπαίδευση και στον κόσμο! Σήμερα δεν αρκεί να είναι κανείς μορφωμένος με την κλασική έννοια του όρου, πρέπει να είναι «computer literate», γνώστης της τεχνολογίας, μάρτυρας της εξέλιξης μέσω του Διαδικτύου. Ό, τι θεωρούσα αρκετό μέχρι χθες, δεν υφίσταται πλέον την αμέσως επόμενη στιγμή! Ευλογία ή κατάρα; Μάλλον το πρώτο γιατί η γνώση, έλεγε ο πατέρας μου και οι σπουδαίοι δάσκαλοι που πέρασαν από τη ζωή μου, δεν σταματάει ποτέ! «Γηράσκω αεί διδασκόμενη» λοιπόν κι αυτό με κάνει να νιώθω περισσότερο «νέα» από ποτέ!

Υπερβολή; Σας διαβεβαιώ, καθόλου!

Ελένη Σικαβίτσα

(βρείτε την Ελένη Σικαβίτσα στο Twitter: @elenischool)

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

