Η ΦΥΛΗ ΤΩΝ LOL

Διάβασα σήμερα πως το λεξικό της Οξφόρδης, στη νέα έκδοση του, πρόσθεσε πρόσφατα και μερικές νέες λέξεις. Αυτές δεν είναι παρά οι συντομογραφίες, που πολλοί από εμάς πληκτρολογούμε στους ηλεκτρονικούς μας διαλόγους. Αντί για «Oh, my God», λέμε OMG, αντί για «Laughing out Loud», λέμε LOL και αντί για “As Soon as Possible» λέμε ASAP και άλλα τέτοια χαριτωμένα, που μαρτυρούν εμφανώς την καταγωγή μας από την ψηφιακή εποχή. Αφού λοιπόν όλη μας η φρεσκάδα και η χάρη χωράει σε μερικά μόνο γράμματα του ψηφιακού αλφάβητου, τα λεξικά πρέπει να μιλάνε τη γλώσσα μας, προκειμένου να μας καταλάβουν και να τα καταλάβουμε. Αυτή η αλήθεια είναι που ώθησε τους γλωσσολόγους – και όποιους άλλους υπεύθυνους συνεργάστηκαν για την επιμέλεια του λεξικού (στην προκειμένη περίπτωση της Οξφόρδης) να εντάξουν στο ανανεωμένο περιεχόμενο του και μερικές από τις λέξεις των παιδιών του iPhone, του iPad και του “I love web2.0 ”.

 Μα τι λέξεις είναι αυτές; Που δεν τις προφέρουμε σχεδόν ποτέ, αλλά μόνο τις «χτυπάμε» στο πληκτρολόγιο ή τις βλέπουμε να αναβοσβήνουν στην οθόνη του υπολογιστή; Τι γλώσσα είναι αυτή, που πατρίδα δεν έχει αλλά «μιλιέται» παντού; Αν με ρωτήσετε, θα σας πω, πως αυτή τη γλώσσα δεν την ξέρω καλά. Παρ’όλο που έζησα (και ζω) από κοντά το θαύμα του διαδικτύου, παρ’όλο που είδα τον υπολογιστή μου να γίνεται – σχεδόν ξαφνικά – απαραίτητο εργαλείο στη δουλειά και στον ελεύθερο μου χρόνο, παρ’όλο που άκουσα τους γονείς μου να με λένε τυχερό, επειδή γεννήθηκα σε αυτήν εδώ την εποχή και είμαι από τη φύση μου τεχνολογικά εγγράμματος (το αντίθετο του τεχνολογικά αγράμματος, δηλαδή).  Σας λέω λοιπόν, ότι παρόλο που τα βλέπω και τα ζω, όλα τα ψηφιακώς γενόμενα, αυτή τη γλώσσα των social media δεν την κατέχω επαρκώς.

 Θυμάμαι μια φόρα, πριν από χρόνια, κουβέντιαζα με μια κοπέλα σε ένα chat room. Και εκεί που όλα πήγαιναν καλά, μου γράφει αυτή: «BRB»…Λέω και εγώ μέσα μου: «αμάν! Τι είναι αυτό το BRB; Καμιά βλακεία θα είπα και θα θύμωσε η γυναίκα! Τη ρώτησα λοιπόν ευθέως και μου απάντησε «BE RIGHT BACK!». Έτσι, στεγνά και ξερά, σα να έλεγε: «Δεν τον κλείνεις καλύτερα τον υπολογιστή να ανοίξεις κανένα βιβλίο; Άσχετε! Που μου θέλεις και Chat, τρομάρα σου»! Από εκείνη τη μέρα ντράπηκα. Και πήγα κι έμαθα καμιά δεκαριά τέτοιες αρλούμπες (AAYF*, BYO*, FYI*, CYE* κλπ.), για να μη με ξαναπροσβάλει ποτέ κανείς.  Όμως δεν έφταιγα εγώ. Έφταιγα; Αυτό το «BRB» σαν ψηφιακό ρέψιμο μου είχε φανεί ή σα γρύλισμα σκύλου που ετοιμάζονταν να μου επιτεθεί από την οθόνη. Στο κάτω – κάτω γιατί ήμουν υποχρεωμένος να ξέρω τι σημαίνει; Αυτά ήθελα να πω στην κοπέλα, που τότε, ύστερα από τη γκάφα μου δε μου ξαναμίλησε. Και αν την είχα μπροστά μου σήμερα θα της έλεγα: «Ξέρεις εσύ, κυρία μου, τι θα πει ΚΛΑΨ, ΓΛΟΥΠ, ΛΙΓΜ και τα σχετικά; Έχεις ξεφυλλίσει ποτέ σου “Μίκυ Μάους” μεταφρασμένο στα ελληνικά, να δεις τι γράφουνε τα συννεφάκια πάνω από το κεφάλι του Ντόναλντ και της Νταίζη; Αν δεν έχεις διαβάσει, να διαβάσεις. Και μετά, έλα να μου πεις ξανά “BRB” και ό,τι άλλο θέλεις». Εξάλλου, τώρα πια, ό,τι και αν μου γράψεις θα το καταλάβω. Γιατί ευτυχώς, υπάρχει και το νέο λεξικό της Οξφόρδης. Να θυμάσαι όμως, ότι ακόμα και αν δεν τα καταλάβω όλα, πάντα θα σε συμπαθώ. Γιατί ξέρω, πως παρ’όλο που δεν είσαι Ζουλού, δεν είσαι Παπούα, είσαι απ’ την άγρια φυλή των LOL! Και είσαι καλοδεχούμενη. Εσύ και όλοι οι φίλοι σου.

 * As always, your friend, *Bring your own * For your information, * Check your e-mail

Περδικάρης Νικόλας

perdikarisn@gmail.com

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

