Αναζητώντας την μάθηση μέσα από διαφορετικά μονοπάτια

Σε ένα επαρχιακό επαγγελματικό εσωστρεφές σχολείο που δυσκολεύεται να εντάξει στην εκπαιδευτική διαδικασία το νέο και το διαφορετικό,με τις προσεγγίσεις των μαθημάτων να παραμένουν στείρες και παραδοσιακές, με μαθητές όπου το οικογενειακό περιβάλλον δεν μπορεί εύκολα να βοηθήσει την μάθηση, την εμπέδωση και την εξαγωγή της γνώσης, μαθητές με μεγάλη έλλειψη εμπειριών και καταστάσεων μάθησης, με εργαστήρια εξοπλισμένα με υπολογιστές δεκαετίας, με ελλείψεις υλικού εξοπλισμού. Και όμως… Μπορεί να αλλάξει η διάθεση για μάθηση και ο τρόπος προσέγγισης της γνώσης. Εμείς το καταφέραμε.

Πώς; Με πολύ διάθεση, φαντασία, μεράκι και εφευρετικότητα και με την κατάλληλη καθοδήγηση από τον εκπαιδευτικό, οι μαθητές μεταλλάσσονται και δημιουργούν…

Χρησιμοποιώντας στην μάθηση το Web 2.0… Μάθηση μέσω των εργαλείων του διαδικτύου και των τεχνολογικών εκπαιδευτικών μέσων. Μάθηση όπου οι χρήστες νιώθουν υπεύθυνοι για την δημιουργία του υλικού, συμμετέχουν ενεργά στην οικοδόμηση της γνώσης, γεγονός όπου προσφέρει στους μαθητές αυτοπεποίθηση, ενθουσιασμό, ευχαρίστηση και ανοιχτά μονοπάτια μάθησης και επικοινωνίας.

Γιατί το Web 2.0:

  • Είναι απλό
  • Είναι δωρεάν
  • Είναι κοινωνικό και διαδραστικό
  • Είναι μέρος της ζωής των μαθητών
  • Δεν χρειάζεται εξαιρετικό εξοπλισμό και τονsuperυπολογιστή
  • Είναι δικό μας
  • Είναι παντού
  • Βοηθά την εκπαιδευτική διαδικασία
  • Έχει αποτελέσματα

Ο διαμοιρασμός της γνώσης στο διαδίκτυο και η συμμετοχή στις διαδικτυακές κοινότητες, αυξάνουν την ευκαιρία και την πιθανότητα να μάθει κάποιος, να ανταλλάξει απόψεις, ιδέες, υλικό. Ο διαδικτυακός κόσμος δεν έχει σύνορα και οι συμμετέχοντες λαμβάνουν και στέλνουν μηνύματα, από διάφορα μέρη, με διάφορες κουλτούρες και πολιτισμούς με μεγάλη ελευθερία έκφρασης, δημιουργώντας ένα ευρύ φάσμα εκφραστικών μέσων.

Ο μαθητής μπορεί να αναζητήσει πληροφορίες για πολλά και διαφορετικά θέματα, να ελέγξει τις γνώσεις που έχει λάβει στο σχολείο, να σχολιάσει με τους συμμαθητές του τι έμαθε και πώς το έμαθε, να στείλει υλικό στους συμμαθητές του, να δείξει στους γονείς του το υλικό που δημιούργησε, να ερευνήσει, να συλλέξει, να δημιουργήσει μικρές κοινότητες, να παρατηρήσει, να αποφασίσει ο ίδιος για τον τρόπο οικοδόμησης της γνώσης.

Από την άλλη πλευρά ο καθηγητής μπορεί να γίνει καθοδηγητής της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω Web 2.0, να ενθουσιάζει και να εμπνέει τους μαθητές, να δίνει κίνητρα, να τους εφιστά την προσοχή σε περιπτώσεις κινδύνου, να  εκπαιδεύσει τους μαθητές ώστε να χρησιμοποιούν σωστά τα εργαλεία τουWeb 2.0, να ενισχύσει την παραγωγή γνώσης και να δώσει έμφαση στη σχέση καθηγητή-μαθητή.

Παράλληλα ο εκπαιδευτικός πληροφορικής θα μπορούσε να συνεργαστεί με άλλες ειδικότητες του σχολείου ειδικότερα των μαθημάτων γενικής παιδείας και να υποστηρίζουν μαζί την ύλη των μαθημάτων, με τη νέα γενιά των τεχνολογικών εργαλείων του διαδικτύου. Έτσι, θα παρείχαν στους μαθητές μαθησιακά εργαλεία για άμεση γνώση και πληροφόρηση από οπουδήποτε και αν βρίσκεται ο μαθητής και οποτεδήποτε και αν θέλει να μάθει.

Σχολείο-Μάθηση-Διαδίκτυο-Web 2.0-Δημιουργικότητα-Ορατά αποτελέσματα

Το υποστηρίζουμε και το προωθούμε… Γνωρίζουμε τα θετικά και τα αρνητικά του, αλλά το χρησιμοποιούμε με σύνεση και προσοχή.

 

Καλή συνέχεια στους μυημένους στο Web 2.0!!!

Αγγελική Γριβοπούλου

1ο ΕΠΑ.Λ. Μεσολογγίου

agrivopoulou@sch.gr

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s